Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) dokumentum – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – tartalmazza a Szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató, Eladó, Üzemeltető) által a https://kreativbirodalom.hu weboldalon üzemeltetett internetes áruházban (továbbiakban: Webáruház) vásárló (továbbiakban: Felhasználó, Fogyasztó, Vásárló) általi használati feltételeket, a Vásárlót és a Szolgáltatót megillető jogokat és kötelezettségeket, továbbá a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruházban történő vásárlás és szerződéskötés feltételeit, a szerződéskötés alapján létrejött jogviszonyra vonatkozó feltételeket (többek között a teljesítési határidők, a szállítási és fizetési feltételek tekintetében), a felelősségi szabályokat, a szavatossággal kapcsolatos rendelkezéseket, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésénél egy jelölőnégyzet segítségével a Vásárlónak el kell fogadnia a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a Vásárló és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, illetve az Adatkezelési tájékoztatónkat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Vásárlóként tudomásul veszi, hogy az Ön által elküldött megrendeléssel Ön és Szolgáltató között szállítási szerződéses kapcsolat jött létre, amely a 45/2014 sz. Kormányrendelet értelmében az Ön által megrendelt áru ellenértékének megfelelő fizetési kötelezettséggel jár.

1. Üzemeltetői adatok:

Cégnév: Gruhala Medic KFT
Székhely:8895 Pusztamagyaród, Fő u.18.
Adószám:14912382-2-20
Cégjegyzék szám: 20-09-069926, Kibocsájtó cégbíróság: Zalaegerszegi Törvényszék Cégbírósága

Levelezési cím: 8881 Sormás, Arany János u. 41.

Kapcsolattartó személy: Dr. Gruhala Mária

Szerződés nyelve: magyar
Elektronikus elérhetőség: info@kreativbirodalom.hu
Telefonos elérhetőség: +36-30-592-5757
Adatvédelmi nyilvántartási azonosító:NAIH-118780/2017.

A kereskedelmi nyilvántartást vezető jegyző: Szunyogh István jegyző, Bánokszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal

Nyilvántartási szám: 3/2017.
Számlaszám: Raiffeisen Bank : 12088007-01725584-00100009

Tárhelyszolgáltató: Klikk Egyesület

Kapcsolattartó: Gyarmati Attila

Levelezési cím: 4274 Hosszúpályi, Hunyadi utca 35.
kapcsolat@klikkegyesulet.hu
Adószám: 18789861-1-09

Webáruház domain: https://kreativbirodalom.hu

2. Általános rendelkezések

2.a

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel az alábbi jogszabályokra:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról,
  • 2000. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről,
  • 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
    információszabadságról,
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről,
  • 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól,
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól,
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet).
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,

2.b

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat a Szolgáltató nem iktatja. A jelen honlapon történő vásárlás (internetes vásárlás) a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, azaz a szerződéskötésre a kereskedő és a fogyasztó egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor. A létrejött Szerződés tehát nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

Tekintettel arra, hogy a hatályos Polgári Törvénykönyv 6:78. § (1) bekezdése szerint az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha annak használója lehetővé tette, hogy a másik fél a szerződés megkötése előtt megismerje annak tartalmát, és ha a másik fél elfogadta azt, Szolgáltató felhívja leendő szerződő partnerei figyelmét arra, hogy a mindenkor hatályos általános szerződési feltételek elérhetőek a https://kreativbirodalom.hu weboldalon, illetve hogy a Vásárló a rendelés beküldése előtt, a PÉNZTÁR oldalon, a Megrendelés gomb felett egy jelölőnégyzet bejelölésével kijelenti, hogy a mindenkor hatályos általános szerződési feltételeket megismerte, megértette, elfogadta, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

2.c

A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb…) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos! A weboldalról bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással lehet.

3. Megvásárolható termékek köre

A Webáruházban dekorációs célra alkalmas – papírból, fából, fémből, textilből, polifoamból, műanyagból, polisztirolból és természetes anyagokból készült –  termékeket és kreatív hobbi tevékenységhez szükséges alapanyagokat (festékek, lakkok, ragasztók, fa és polisztirol díszíthető alapok, szalagok, szalvéták, rizspapírok, quilling papírok, selyemvirágok, polifoam virágok, papírdobozok, virágkötészeti alapanyagok, kerámia és polirezin figurák) árusítunk.

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek. 

Raktárkészleten lévő terméknél az áruház feltünteti a készleten lévő darabszámot. 

4. Rendelési információk

A megjelenített termékek kizárólag a Webáruházon keresztül, online rendelhetőek meg, futár illetve postaszolgálat által történő házhoz szállítással, csomagautomatába történő kézbesítéssel vagy személyesen a megrendelő, vagy meghatalmazottja általi átvétellel.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak bruttó árak, 27% ÁFÁ-t tartalmaznak, azonban nem tartalmazzák a termék csomagolási és házhoz szállítás díját.

Számlát a csomag papír formátumban nem tartalmaz, azt a csomag feladását megelőzően e-mailben küldjük el a vásárló által megadott kapcsolattartási e-mail címre,mely kinyomtatva, aláírás nélkül érvényes. (Nem e-számla).

Áruházunkban a minimum vásárlási összeg bruttó 3000 Ft. 

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér,úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Webáruházunkban logisztikai díj néven kerül felszámításra minden olyan költség, amely a termékek összekészítése, csomagolása és futárszolgálat részére történő átadása során felmerül. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menüpont alatt.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termék nevét, árát, esetlegesen rövid leírását  – a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az üzemeltetői adatok között rögzített email-címen szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.

 A rendelés menete

A.

A honlapon termékkategóriák szerint kereshet, illetve lehetősége van konkrét termékre is rákeresni a Termékek keresése kereső segítségével.  

B.

A megvásárolni kívánt termék darabszámának kiválasztását követően a Kosárba rakom ikonra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.

A termékek oldalán – amennyiben az adott terméknél ez a kedvezmény elérhető – a mennyiségi kedvezményről darabszámhatárok megadásával egy táblázat tájékoztatja. A táblázatban feltüntetett árak bruttó árak.

A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is, azonban megrendelés előtt Önnek be kell lépnie a rendszerbe, ha korábban már vásárolt tőlünk. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. Belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön regisztrált email címe és a kilépés gomb, amely segítségével elhagyhatja az áruházat.

C.

A kosár tartalmát a Kosár ikon menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa ,hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Itt adhatja meg kuponkódját is, amennyiben rendelkezik kedvezményre rendelkező kuponkóddal. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, erre is lehetősége van, mobileszközön a MENÜ, asztali eszközön bármely termékkategóriára kattintva.

A kosárban lévő termékek bruttó végösszegének függvényében kosárösszegi kedvezmény érhető el webáruházunkban.

  • Bruttó 10 000 Ft vásárlás felett 5%
  • Bruttó 20 000 FT vásárlás felett 10 % kedvezmény.
  • A kedvezmény kuponkód formájában kerül automatikusan levonásra a vásárlás végösszegéből.
  • A rendszer a mennyiségi kedvezményt a számításnál nem veszi figyelembe, így a kuponkód által levont összeg magasabb lehet, mint a kosár aktuális összegének 5 illetve 10%-a.

Áruházunkban a minimum vásárlási összeg 3000 Ft.

Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött akkor a Tovább a pénztárhoz gombot megnyomva a Pénztár oldalra jut.

D.

A Pénztár oldalon kiválaszthatja az Önnek megfelelő fizetési módot. Itt megadhatja személyes adatait, címét.  Első vásárlás esetén email címe és egy jelszó megadásával regisztrálhatja magát áruházunkba. Következő vásárlásánál belépve a rendszerbe, adatai automatikusan kitöltődnek. Megadhat saját címétől eltérő szállítási címet, illetve megjegyzést fűzhet rendeléséhez. Itt is megadhatja kuponkódját, amennyiben rendelkezik kedvezményre rendelkező kuponkóddal. Ha mindent rendben talál, a Megrendelés elküldése ikonra kattintva véglegesítheti a megrendelését.

Elgépelés okozta hibák javítására a megrendelés véglegesítése előtt van lehetősége, ezt követően hiba esetén keressen minket email elérhetőségünkön: info@kreativbirodalom.hu

Miután véglegesítette rendelését a megadott email címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Kérjük, előreutalás választása esetén az automatikus email alapján utalja el vásárlása végösszegét az emailben található számlaszámra! Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az üzemeltetői adatok segítségével.

A rendelés leadását követően 48 órán belül egy újabb emailben megerősítjük rendelését.


Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott email címére küldünk Önnek egy Megrendelés lezárva visszaigazolást és postázzuk a kívánt termékeket.  Előreutalás esetén a vételár beérkezése után kerül kiszállításra a termék. Az utalásra 5 munkanap áll rendelkezésére. 5 munkanap után a megrendelését töröljük.

A megrendelésének folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Megrendelés követés menüpont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit Webáruházunkba küldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.

5. Regisztráció

Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, email címét. Amennyiben regisztrál webáruházunkba, következő vásárlása alkalmával a rendszer automatikusan kitölti az adatokat. Ehhez, valamint a későbbi belépéshez szükséges egy Ön általválasztott jelszót megadnia. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt email-ben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók email címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó email-ben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az email cím azonosítja, tehát egy email címet csak egyszer lehet regisztrálni.

A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

6. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 09-16 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés.

Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében,

  • GLS futárszolgálat, GLS csomagpont és csomagautomata esetében 1 – 5 munkanap,
  • MPL futárszolgálat és Posta csomagautomata, Postapont, Coop-MOL-Mediamarkt csomagpontok esetén 1-4 hét, pontos időpontről érdeklődjön a fenti elérhetőségünk egyikén.

Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a beszerzési helyétől függően 1-3 hét.

7. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjának fizetési módjai


Banki előre utalással történő teljesítés: a visszaigazoló emailben megtalálja az utaláshoz szükséges információkat,  a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.(bankszámlaszámunkat az üzemeltetői adatok között is megtalálja). Az utalásra 5 munkanap áll rendelkezésére. 5 munkanap után a megrendelését töröljük.

Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott GLS futárszolgálat vagy a MPL futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, csomagpontra illetve automatába, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben, illetve az adott átvevőhely lehetőségei szerint készpénzben vagy bankkártyával kifizetni.  Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj még hozzáadódik.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket utánvéttel, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését – és új rendelés teljesítését is –  kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani, az át nem vett csomag szállítási díjának bankszámlánkra történő megfizetését követően.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Számlát a csomag papír formátumban nem tartalmaz, azt a csomag feladását megelőzően e-mailben juttatjuk el a vásárló által megadott e-mail címre, mely kinyomtatva, aláírás nélkül érvényes. (Nem e-számla).

Tájékoztatjuk, hogy a Felhasználónak célszerű a csomagot a futár előtt megvizsgálnia; a csomag sérülése esetén megilleti az a jog, hogy

  • a csomagot ne vegye át,
  • vagy azt a szállító jelenlétében kibontsa és meggyőződjön annak hiánytalan tartalmáról,
  • szükség esetén pedig kérje jegyzőkönyv felvételét, figyelemmel arra, hogy ezen jogának gyakorlása megkönnyíti a hibás teljesítésből eredő igények érvényesítését.

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik, 8.00-18.00 óra közötti időszakban.

8. Szállítás díjszabása 

Logisztikai díj

Webáruházunkban logisztikai díj néven kerül felszámításra minden olyan költség, amely a termékek összekészítése, csomagolása és futárszolgálat részére történő átadása során felmerül, ez minden megrendeléshez automatikusan hozzáadódik.

Összege bruttó 1000 Ft.

1.Házhozszállítás – GLS futárszolgálattal – értesítés nélkül

A csomag érkezéséről a GLS futárszolgálat e-mail értesítést, sms-t nem küld, érkezését telefonon nem jelzi.

E-mail vagy sms  értesítés igénye esetén válassza a megfelelő GLS  házhozszállítási módot!

A webáruházunk által kapott megrendeléseket az GLS futárszolgálat futárai kézbesítik. A küldemények kiszállítása munkanapokon 8:00-17:00 között történik. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és  – utánvétes vásárlás esetén – biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket utánvéttel, amennyiben a csomag átvételekor készpénzben ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Házhozszállítás díja: bruttó 900 Ft (27% ÁFA tartalommal)

8999 Ft feletti vásárlás esetén a szállítási költséget átvállaljuk, ilyen esetben kérjük, a megjegyzés rovatba tüntesse fel, hogy házhozszállítást kér!

Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj (bruttó 500 Ft ) hozzáadódik.

2. Házhozszállítás – GLS futárszolgálattal – sms értesítéssel

A csomag érkezéséről a GLS futárszolgálat e-mail értesítést nem küld, érkezését telefonon nem jelzi.

A kiszállítás reggelén a GLS futárszolgálat egy sms értesítést küld a csomag várható kézbesítési idejével, az esetleges utánvét összegével és a futár telefonszámával.

E-mail értesítés igénye esetén válassza a megfelelő GLS házhozszállítási módot!

A webáruházunk által kapott megrendeléseket az GLS futárszolgálat futárai kézbesítik. A küldemények kiszállítása munkanapokon 8:00-17:00 között történik. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és  – utánvétes vásárlás esetén – biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket utánvéttel, amennyiben a csomag átvételekor készpénzben ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Házhozszállítás díja sms értesítéssel: bruttó 1000 Ft (27% ÁFA tartalommal)

8999 Ft feletti vásárlás esetén a szállítási költséget átvállaljuk, ilyen esetben kérjük, a megjegyzés rovatba tüntesse fel, hogy sms kiegészítésű házhozszállítást kér, az extra szolgáltatás díja (bruttó 100 Ft) külön tételként kerül feltüntetésre a számlán!

Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj (bruttó 500 Ft ) hozzáadódik.

3. Házhozszállítás – GLS futárszolgálattal – email értesítéssel, módosítható.

A webáruházunk által kapott megrendeléseket az GLS futárszolgálat futárai kézbesítik.  Ön kap egy e-mail értesítőt, a csomag feladásakor, amelyben tájékoztatják a kiszállítás napjáról, a csomagszámról, és az esetleges utánvét összegéről. Ha úgy látja, hogy senki sem tudja átvenni a csomagot, választhat egy másik szállítási opciót. Az üzenet tartalmazza a GLS Delivery Manager online elérhetőségét.

A kiszállítási napon, reggel egy újabb e-mail érkezik, amely tartalmazza a várható 3 órás kézbesítési időintervallumot,  a futár telefonszámát illetve a GLS Ügyfélszolgálat telefonszámát.

A küldemények kiszállítása munkanapokon 8:00-17:00 között történik. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és  – utánvétes vásárlás esetén – biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket utánvéttel, amennyiben a csomag átvételekor készpénzben ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Házhozszállítás díja GLS email szolgáltatással: bruttó 1190 Ft (27% ÁFA tartalommal)

8999 Ft feletti vásárlás esetén az alap szállítási költséget átvállaljuk, ilyen esetben kérjük, a megjegyzés rovatba tüntesse fel, hogy GLS email kiegészítésű házhozszállítást kér, az extra szolgáltatás díja (bruttó 290 Ft) külön tételként kerül feltüntetésre a számlán.

Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj (bruttó 500 Ft ) hozzáadódik.

4. GLS csomagpont, GLS csomagautomata

A webáruházunk által kapott megrendeléseket az GLS futárszolgálat futárai a megjelölt csomagpontra, vagy csomagautomatába kézbesítik.

Hogyan veheti át csomagját?
GLS CsomagPontban
1. Keresse fel az Ön által megadott GLS CsomagPontot

2. Készítse elő csomagszámát és igazolványát

3. Utánvétes csomag esetén fizesse ki a csomag árát, készpénzzel vagy bankkártyával

4. Vigye haza csomagját

GLS Automatából
1. Menjen el a kiválasztott GLS Automatához

2. A kijelzőn írja be az SMS értesítőben kapott kódot

3. Utánvét esetén fizesse ki a csomag árát bankkártyával.

4. Vegye ki csomagját és csukja be a rekesz ajtaját.

A szállítás díja: bruttó 560 Ft (27% ÁFA tartalommal)

8999 Ft feletti vásárlás esetén az alap szállítási költséget átvállaljuk, ilyen esetben kérjük, a megjegyzés rovatban tüntesse fel, hogy melyik GLS csomagpontba, illetve csoamgautomatába kéri a csomagját.

Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj (bruttó 500 Ft ) hozzáadódik.

5. Házhozszállítás – MPL futárszolgálattal

A webáruházunk által kapott megrendeléseket az MPL futárszolgálat futárai kézbesítik. A küldemények kiszállítása munkanapokon 8:00-17:00 között történik. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és  – utánvétes vásárlás esetén – biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket utánvéttel, amennyiben a csomag átvételekor készpénzben ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Házhozszállítás díja: bruttó 1990 Ft (27% ÁFA tartalommal)

Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj (bruttó 500 Ft ) hozzáadódik.

Ingyenes szállítás MPL futárszolgálattal nem választható.

6. Postán maradó csomag, Posta csomagautomata, Postapontok

A webáruházunk által kapott megrendeléseket az MPL futárszolgálat futárai a megjelölt csomagpontra, vagy csomagautomatába kézbesítik.

Hogyan veheti át csomagját?
Posta Csomagautomata:

1.Ha megérkezett az automatába a csomagja, emailben és SMS-ben küldenek értesítést az átvételi kóddal.

2.A csomagautomatánál válassza a „CSOMAGOM ÉRKEZETT” opciót.

3.Írja be az értesítésben kapott 6 jegyű átvételi kódot

4.Utánvétes csomag átvételekor a POS terminál segítségével bankkártyával tud fizetni, valamint az érintős kártyaolvasón keresztül akár okostelefont vagy okosórát is használhat.

5.A helyes kód megadása és az esetleges utánvételi összeg kifizetését követően kinyílik a csomagot tartalmazó rekesz ajtaja.

6.Ha sikerült a csomagot átvenni, akkor zárja vissza a rekesz ajtaját és rögzítse az átvételt az automata képernyőjén.

PostaPontok, Postán maradó csomag:

SMS-ben vagy emailben értesítik a küldemény postára/postapontra érkezéséről.

A csomag átvételéhez szüksége lesz igazolványára, utánvétes fizetés esetén az adott pont fizetési lehetőségeinek függvényében készpénzre vagy bankkártyájára.

A szállítás díja: bruttó 990 Ft (27% ÁFA tartalommal)

Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj (bruttó 500 Ft ) hozzáadódik.

Ingyenes szállítás Posta csomagpontba és automatába nem választható.

7. Személyes átvétel

Lehetőség van – kizárólag előreutalás esetén – előre megbeszélt időpontban és helyszínen, személyes átvételre is, Sormáson illetve Nagykanizsán.  Üzlethelyiségünk nincsen!

A személyes átvétel ingyenes.

9. Szállítási határidő

A visszaigazolt megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében,

  • GLS futárszolgálat, GLS csomagpont és csomagautomata esetében 1 – 5 munkanap,
  • MPL futárszolgálat és Posta csomagautomata, Postapont, Coop-MOL-Mediamarkt csomagpontok esetén 1-4 hét, pontos időpontről érdeklődjön a fenti elérhetőségünk egyikén.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

10. Elállás joga

Online vásárlás esetén a fogyasztót 14 napon belül elállási jog illeti meg.

Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Tehát, ha cégként vagy egyéni vállalkozóként vásárol, akkor nem minősülünk fogyasztónak.

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Figyelem!

Fontos tudnia, hogy amennyiben a megvételt követően használatba vette a terméket, már nem állhat el a vásárlástól.

A vásárlástól való elállás joga nem a termék 14 napos ingyenes használatát biztosítja Önnek, hanem a termék szemrevételezésének lehetőségét, ugyanúgy, ahogyan arra az üzletben vásárolt termékek esetében is módja van.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Gruhala Medic KFT, Dr. Gruhala Mária, 8881, Sormás, Arany János utca 41.,  illetve info@kreativbirodalom.hu

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elegendő, ha az elállási nyilatkozatot küldi el 14 napon belül, a termékek 14 napon belüli visszaküldése nem feltétele az elállási jog gyakorlásának.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. A termékek visszaküldési címe: Gruhala Medic KFT, Dr. Gruhala Mária, 8881, Sormás, Arany János utca 41.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Fontos, hogy a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát a jogszabály előírásainak megfelelően gyakorolta.

2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt

Üzemeltető követelheti a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a fogyasztót terhelik.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)

Nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) * – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.


11. Jótállás

A Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.

12. Kellékszavatosság

A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt, egyéb – fogyasztónak nem minősülő – Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a Felhasználóval kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.


A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Mentesül a szavatossági kötelezettségei alól a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:
1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha
a) a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen,
b) vagy az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

2. vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől – a jelentéktelen hiba kivételével – elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti, ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására
vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződés esetén a fogyasztó a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.


A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Felhasználó esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés
késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős. A szerződés teljesítésétől számított 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Felhasználó már nem érvényesítheti.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog
karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

A fogyasztó kellékszavatossági jogát akkor érvényesítheti, ha igazolni tudja a szerződés megkötését. Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Amennyiben a Szolgáltató vitatja a szerződés megkötésének tényét, a Felhasználó figyelmét fel kell hívni a panasztételi lehetőségeire.
Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.


13. Termékszavatosság

Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.

Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Tehát, ha cégként vagy egyéni vállalkozóként vásárol, akkor nem minősülünk fogyasztónak.


A Szolgáltató által Felhasználónak eladott termék hibája esetén a Felhasználó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.


A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

A Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

14. Panaszok intézése

A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Megrendelőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát e-mail vagy levél útján is közölheti, de előterjesztheti azt személyesen vagy telefonon is. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható levelezési cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben feltüntetett üzemeltetői adatoknál feltüntetett elérhetőségi adatokkal.

A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Megrendelőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál:

Amennyiben a Megrendelő panaszát vagy minőségi kifogását a Szolgáltató nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, a jogsértés leírását tartalmazó kérelmével jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a kormányhivatalok látják el.

A lakóhely szerint illetékes kormányhivatalok elérhetőségei itt érhetők el.

Panasztétel a békéltető testületeknél:

Amennyiben a Megrendelő a Szolgáltató fogyasztói panaszát elutasítja, úgy a Megrendelő a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulhat.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

Szolgáltató kijelenti, hogy a fogyasztóvédelmi törvény 36/C. § (1) bekezdése szerinti általános alávetéses nyilatkozatot nem tett.

Fontos, hogy az Fgytv. 29 . § (11) bekezdése alapján a vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a törvényben rögzített tartalommal és határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. Az 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti online vitarendezési platform alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Szolgáltató területileg illetékes békéltető testülete: Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

A békéltető testületek illetékességi területe:

Hol érhetőek el a békéltető testületek?

Panasztétel a békéltető testületeknél:

Az Európai Bizottság internetalapú platformot hívott életre, azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére. Ha a nemzeti jogszabályok lehetővé teszik, a kereskedők is nyújthatnak be panaszt a fogyasztókkal szemben a termékek vagy szolgáltatások online vásárlásával kapcsolatban.

Azok a vitarendezési testületek szerepelnek az online vitarendezési platform jegyzékében, amelyek megfelelnek bizonyos minőségi előírásoknak, és amelyeket a nemzeti hatóságok is elismernek.

A honlap az EU 23 hivatalos nyelvén áll rendelkezésre.

Az online vitarendezési platform elérhetősége:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

Bírósági út:

Amennyiben a Megrendelő nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Megrendelőnek a jogvita rendezése érdekében lehetősége van polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint bírósághoz fordulni.

15. Adatkezelés

Az üzemeltető a webáruház a használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve abban az esetben, amennyiben az az alvállalkozója számára, (Pl: futárszolgálat), a megrendelés kézbesítéséhez szükséges.

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat az üzemeltető a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése illetve a regisztráció folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az üzemeltető bizalmasan kezeli, leiratkozás kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban. .

A megrendeléssel kezdődő eljárás során a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók, a szolgáltató adatvédelmi nyilatkozata a honlapon érhető el, ide kattintva.

16. Hírlevél

Hírlevél feliratkozáshoz megadandó adatok: név, email-cím

Hírlevélre feliratkozhat rendelése elküldésének alkalmával, vagy a weboldalon.

A feliratkozás kizárólag valós email címmel lehetséges. A megadott adatokat a Gruhala Medic KFT bizalmasan kezeli, és nem adja ki harmadik fél számára. A hírlevélről történő leiratkozási lehetőség minden általunk küldött levél alján biztosított a leiratkozás gombra történő kattintással, vagy az ügyfélszolgálati lehetőségeinken történő kéréssel. A levélben történő leiratkozás gombra kattintást követően azonnal törlésre kerül a megadott email cím és a hozzá tartozó adatok mindegyike a levelezési listáról. Ügyfélszolgálati elérhetőségeinken történő adattörlési igény esetén 7 munkanapon belül kerülnek törlésre adatai. A Gruhala Medic Kft. által küldött hírlevelek tartalma tájékoztató jellegű – aktuális akciókra, információkra- hívja fel a figyelmet. A Gruhala Medic Kft. harmadik fél ajánlatait nem kézbesíti a megadott email címre. A hírlevelet az ügyfél meghatalmazásából a papaszemes.dima.hu szerver küldi. A szerverért a Klikk Egyesület a felelős. Kapcsolattartó: Gyarmati Attila.

17. Külföldre történő értékesítés

Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.

Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében.

Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,

Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Eladó a Termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint kérheti a Termék szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint választhatja a Termék személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi vásárló is.

Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy a Termék szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar vásárlót ez a jog nem illet meg.

Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti Vásárló számára

18. Egyéb rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.